بسم الله الرحمن الرحيمThe name of Allah , Most Gracious , Most Merciful

Saturday 31 August 2013

Warkah Cinta Dari Dinda ❤

لسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُl

Kehadapan Kak Fiqa yang disayangi Lillahi Taa'la ,

Islam itu kedudukannya tinggi dan tiada yang lebih tinggi daripadanya . Tiada satu pun yang bisa menandinginya , dunia akhirat . Sungguh , betapa indahnya hidup dengan Islam . Membawa ketinggian dan kemuliaanya dengan penuh rasa bangga , dalam tiap langkah ke seluruh pelusuk dunia . Dari barat ke timur sekalipun utara ke selatan .

Bahagia terasa apabila hidup berteraskan Islam . Ajarannya agung , mencakupi tiap aspek kehidupan manusia di dunia . Terasa manis seperti madu malah lebih lagi apabila hidup berteraskan Islam . Seluruh ummatnya itu bersaudara . Ukhuwwah yang terikat cermat juga terasa indah apabila berkasih sayang antara kita kerana Dia , tiada yang lainnya .

Hidup ini bermakna apabila berlandaskan Islam . Juga kerana Islamlah , terbit rasa cinta dan sayang kepada kak Fiqa , sebagai seorang kakak dan saudara dunia serta akhirat . Islam inilah yang telah mengajar kita hidup dalam persaudaraan . Kak Fiqa berjaya mencuri ruang istimewa di hati ini biarpun tidak pernah bersua muka , hanya mendengar suara di telefon dari kejauhan sahaja . Ternyata , jiwa nuranimu penuh rindu pada kebenaran . Sayangku , Kau srikandi harapan !

 Bilakah kiranya bisa kita berhadapan bersua muka , saling melepas rindu yang bersarang di jiwa ?Andai mungkin , akan diri ini menanti pertemuan itu dengan penuh kerinduan . Juga mungkinkah diri ini akan menemui Kak Fiqa yang lebih istimewa daripada hari ini ? Lebih istimewa dengan ketinggian Islam yang dibawa , dihiasi pula dengan busana Muslimah yang menutupi aurat dengan penuh indah . Tentu indah dan jelita sekali menurut pandangan Yang Maha Esa . Andai keizinan Allah tidak menyebelahi kita untuk bertemu , tidak mengapalah . Tetapi , duhai mawar berduri yang disayangi ingatlah ...

Kita tidak pernah dipisahkan walau benua menjarakkan . Bertemunya kita pasti di negeri abadi . Kita akan saling mencari , seandainya dirimu jua diriku layak menjadi bidadari penyeri di Syurga Firdausi . Di situlah , kita akan bertemu dengan reda Ilahi .

Salam sayang kerana Allah ,
- Adik S.F -

No comments:

Post a Comment