بسم الله الرحمن الرحيمThe name of Allah , Most Gracious , Most Merciful

Sunday 9 September 2012

Hidupku :)


لسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُl



Hai bloganistaa sekalian , lama sungguhlah kann fiqa dah tak buat entry dekat blog fiqa nihh . Fiqa rasa , blog  fiqa dah bersarang dahh .. bukan setakat sarang labah-labah jee yang ada , sarang burung pun agaknya dah wujud dahh , haha :D Okayy , kali nihh fiqa nak buat entry tentang hidup fiqa sendiri . Fiqa ada kehidupan fiqa sendiri , mempunyai sebuah keluarga dan adik-beradik yang sayangkan fiqa , sahabat yang selalu ada untuk fiqa apabila fiqa memerlukan , fiqa ada impian , angan-angan dan harapan yang perlu fiqa kejar dan fiqa mempunyai idola fiqa sendiri untuk fiqa jadikan sebagai sumber inspirasi dan pembakar semangat buat fiqa untuk mengejar kejayaan di dalam kehidupan fiqa . Sebenarnya , kehidupan fiqa sama macam orang lain . Punya kekurangan dan kelebihan tersendiri , cara dan gaya tersendiri yang mungkin tiada pada keluarga lain . Okayy , fiqa dah taknak melalut jauh lagi dahh . Jadi CIK FIQA oii , please straight to the point bolehh ? xD

Moh leh kita pergi kepada keluarga fiqa dulu okayy . Fiqa mempunyai sebuah keluarga yang simple dan best , tapi mungkin best buat fiqa jee tak best pada orang lain punn . Yaaah , Different people different perceptions . But for me , walau macamana pun keluarga kita , they still our family and from darah daging kita sendiri . Hidup di dalam sebuah institusi kekeluargaan tak perlu ada sifat benci dan iri hati tetapi kita perlulah menanam sifat saling menyayangi antara satu dengan lain . Okayy , first is my Ayah . He is a responsible , funny , awesome and dedicate man . He just an ordinary man but yaa , I have to admit that i'm proud to have him as my father . Ayah dah berjaya menjadi seorang ayah yang baik dan seorang ketua keluarga yang terbaik . Ayah dah mendidik fiqa dan adik-adik untuk menjadi yang terbaik , to be success Muslim in life , inshaaAllah and berjaya dalam mengejar cita-cita , aminn :) Ayah , I just wanna you to know that I love you so much and i'm so grateful to have you as my father ❤  Second is my Ibu . She is such a wonderful woman . Ibu merupakan ibu yang sangat baik , sayangkan fiqa dan seorang yang penyabar dalam menghadapi kerenah fiqa :) And yaa , I have to admit that I'm quite naughty and keras kepala . Tapi ibu mampu hadapi semua tuhh . Tuhh yang buatkan fiqa terlebih sayangkan Ibu ❤  Adik-beradik fiqa memang boleh buat fiqa gilee , marah dan macam-macam lagi . Tapi disebalik semua tuhh terselit senyuman dan kebahagiaan di dalam hati kerana adanya mereka di dalam hidup fiqa . Perangai yang nakal , degil , keras kepala , annoying dan lain-lain agak menyakitkan hati . Tapi yelahh kan diorang still bebudak lagi , so normal lahh kalau diorang behave like that , ye dakk ?

KAMI ! ❤ 
Setiap manusia perlukan teman di dalam hidupnya . Sama macam fiqa . Fiqa perlukan seorang teman atau lebih tepat ' sahabat ' untuk berada di sisi fiqa sewaktu jatuh dan bangkitnya fiqa . Fiqa mengenali sahabat fiqa dengan satu cara yang tak terduga . Kira macam hadir tanpa dipinta lahh ~ Tapi daripada situ jugalah bermulanya titik tolak perkenalan kami . Kami dapat mengenali antara satu sama lain dengan lebih rapat hingga terbinanya sebuah jalinan ukhuwah . Kami sudah mengenali antara satu sama lain hampir 3 tahun . Fiqa rasa sangat bersyukur kerana daripada mereka , fiqa dapat mengenali dan memahami erti indah sebuah ikatan persahabatan . Mereka mempunyai cara dan gaya yang tersendiri , kelebihan dan kelemahan mereka sendiri dan yang paling penting mereka senang untuk menjadi diri sendiri . Itu yang telah membuatkan fiqa rasa selesa dan senang untuk berkawan dan rapat dengan mereka . Fiqa terima seadanya mereka kerana tiada seorang pun manusia di bumi Allah ini yang sempurna sifatnya dan pasti ada kekurangan di mana-mana . Wajah tidak menjadi ukuran , tetapi keikhlasan dan yang paling penting sekali niat dalam menjalinkan sebuah ukhuwah kerana Allah s.w.t . 

Nursaida Sakinah , 15 :)
Nurul Fahana , 15 :)

Semoga ukhuwah yang terbina kekal hingga ke syurgaNya , Amin InshaaAllah ❤ 

Sedara aka cousin fiqa memang gilee . Bile jumpa jee dengan diorang , mesti ada jee yang nak diborakkan . Yang sedih , happy , yang mengarut dan mencarut pun ade jugak , haha :D Diorang nihh pandai buat keadaan sekeliling jadi gamat dan riuh yang amat . Kalau boleh nak jee kasi satu dunia dengar kemeriahan dan kegamatannya jee kann :P Tapi itu yang bestnya . Kalau memasing senyap jee pun tak best jugak , betul takk ? Okayy lahh , fiqa pun dah tak tau nak cakap apa lagi dah pasal diorang nihh . Apa-apa kes pun tengok jelahh gambar dekat bawah nihh . Sila scroll down ! xD

Aqilah Yamin , 17 :)
Sheikha Rodiah Tamimi , 14 :)
SAYANG MEREKA ! ❤ 
Setiap manusia ada impian , harapan , angan-angan dan cita-cita yang ingin dikejar . Fiqa pun ada semua tuhh . Kalau tanya fiqa , fiqa rasa hampir seribu satu benda yang fiqa idam dalam dunia nihh ( seribu satu sangatlahh kan :P ) Kalau ditanya tentang cita-cita fiqa , fiqa cuma ada satu je cita-cita yang fiqa nak kejar . Bila dah besar nanti , fiqa nak jadi seorang doktor aka SURGEON ( style omputih cakap cenggitu ) yang berjaya satu hari nanti , inshaaAllah :) Kalau impian , harapan dan angan-angan pulak , fiqa nak jadi seorang muslimah yang baik dan solehah , hamba yang taat akan perintahNya , anak yang baik buat kedua ibu bapa fiqa , inshaaAllah  :') Yang lain pulak , fiqa nak dapatkan keputusan 8A yang cemerlang dalam PMR nanti , Aminn Ya Rabbal Alamin .

Dr.Shafiqah , insyaallah :')
Di dalam mengejar kejayaan pasti ada idola untuk dijadikan sebagai inspirasi dan pembakar semangat atau dikenali sebagai ' idola ' , bukan ? Sama juga seperti fiqa . Fiqa ada beberapa orang idola yang fiqa jadikan sebagai inspirasi dalam mengejar apa yang fiqa inginkan . Nak tau siapakah idola fiqa ? Mari scroll down yoow !

1) Fatin Liyana Asri
-Sebut je nama nihh , pasti anda kenal kann ? Alahh blogger , model muslimah terkenal dan dia doctor-to-be tuhh ! Kenapa fiqa pilih dia sebagai idola fiqa ? Fiqa pilih dia sebagai idola fiqa dalam bidang perubatan kerana dia seorang yang pandai aka genius dan pandai membahagikan masa di antara seorang model muslimah dan blogger walaupun dia adalah seorang medical students . So , itu yang buat fiqa kagum dan pilih sebagai salah seorang idola fiqa .

Fatin Liyana Asri , 23 :)

2) Nur Dianah Kamarul Bahrin
-Siapa kenal diaa , angkat tangan tetinggi ! Okayy , reason kenapa fiqa ambil dia sebagai one of my idol sebab dia seorang wanita muslimah dan solehah yang fiqa rasa fiqa boleh ikut rentak dan cara dia berpakaian dan sebagainya . And yaa , I'm proud of her because dalam umur dia yang masih muda , dia telah pun berkahwin , bakal menjadi seorang umi tak lama lagi dan seorang yang pandai berfesyen tetapi masih menutup aurat secara keseluruhan . Pernah tak tengok video dekat YouTube yang tajuknya 'I've been proposed ' and ' Fairytales do come true ; Love story begins ' . Seriously , fiqa rasa video nihh antara yang paling sweet di antara yang sweet . Fiqa jadikan dia sebagai idola untuk fiqa jadi seperti dia satu hari nanti , inshaaAllah :')

Nih blog Kak Dena  --> Dena Bahrin  :) Selamat ber-blogwalking !

Nur Dianah Kamarul Bahrin , 20 :)

Okayylahh , fiqa stop dekat sini dulu lahh yee . Dah banyak sangat dah fiqa tulis dekat sini nihh . Takut hangpa semua dahh naik bosan plus jelak dahh . Jadi sebelum diri ini diundur dengan sendirinya , mohon diampun seluas langit kalau apa-apa yang fiqa tulis dekat sini ada yang tak kena kee atau terover atau apapun lahh , mohon diampun seikhlas hati lahh yee . Assalamualaikum w.b.t :) I will miss you guyss xP #muntah pelangi



No comments:

Post a Comment